وقت سفارت انگلیس

  • Home
  • وقت سفارت انگلیس
Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four

فهرست مطالب

مقدمه

تعیین وقت سفارت انگلیس، نخستین اقدام برای اخذ ویزای انگلستان است. متاسفانه در پی وقایع سال ۲۰۱۱، متقاضیان ایرانی ویزای انگلیس با مشکلات بسیاری برای تعیین وقت سفارت و طی کردن دیگر مراحل اخذ ویزا مواجه شده‌اند.

اگرچه پس از آغاز به کار دفتر VFS Global در تهران، این امکان وجود دارد که از داخل کشور نیز برای تعیین وقت سفارت این کشور اقدام نمود اما برخی متقاضیان با تصور این که شانس پذیرش درخواست ویزای آن‌ها در سفارت‌های خارج از ایران بیشتر است، از کنسولگری انگلستان در کشورهای ترکیه و یا امارات درخواست وقت سفارت می‌کنند

مراحل تعیین وقت سفارت انگلیس

متقاضیان تعیین وقت سفارت باید پس از ثبت درخواست خود در وب سایت رسمی سفارت بریتانیا، نسبت به تعیین وقت سفارت اقدام کنند که شامل مراحل زیر خواهد بود:

  • انتخاب ویزای مدنظر
  • ایجاد حساب کاربری انحصاری و ورود به آن
  • پرکردن فرم درخواست ویزای انگلیس به زبان انگلیسی
  • تعیین محل برای انگشت‌نگاری
  • تعیین وقت سفارت انگلیس
  • پرداخت هزینه وقت سفارت

متقاضیان محترم پس از تعیین وقت باید در روز مقرر با در دست داشتن کلیه مدارک لازم، برای انجام انگشت نگاری و ارائه مدارک در مرکز ویزا یا دفتر کارگزاری ویزای مشخص شده حضور یابند. انگشت نگاری و عکس‌برداری (بیومتریک) در مرکز ویزا یا دفتر کارگزاری ویزا حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد که البته این زمان در تهران طولانی‌تر است و حدود 2 تا 3 ساعت به طول خواهد انجامید. در صورت عدم حضور فرد در روز مقرر، درخواست ویزای انگلیس وی به طور خودکار از فهرست بررسی خارج خواهد شد.

 

مدارک اولیه برای تعیین وقت سفارت انگلیس

  1. اسکن صفحه اول پاسپورت
  2. فرم تکمیل شده درخواست وقت سفارت به زبان فارسی
  3. واچر هتل محل اقامت در انگلیس و رزرو بلیط رفت و برگشت
  4. فایل اسکن دعوتنامه انگلیس و مدارک هویتی دعوت کننده (در صورت داشتن دعوتنامه)

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی انگلیس

هر متقاضی در مرکز ویزا یا دفتر کارگزاری ویزا در تهران و یا هر یک از کشورهای ترکیه و امارت، باید مدارکی را به همراه داشته باشد تا بتواند ضمن احراز هویت خود، مراحل بعدی را طی نماید. مدارک لازم عبارتند از:

  1. اصل پاسپورت فعلی با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ مسافرت به انگلستان و اصل پاسپورت های قبلی و کپی از تمامی صفحات پاسپورت ها ) حتما یک صفحه ی کاملا خالی داشته باشد)
  2. یک نسخه تکمیل شده فرم آنلاین درخواست روادید به همراه برگه تاییدیه وقت سفارت (این کار را به آلما بسپارید)
  3. 2 قطعه عکس 3.5*4.5
  4. اصل و یا کپی دعوت نامه معتبر یا رزرو هتل در انگلستان
  5. اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج
  6. اصل و ترجمه رسمی شناسنامه
  7. اصل و ترجمه رسمی کارت ملی
  8. اصل و ترجمه رسمی کارت معافیت یا پایان خدمت
  9. اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه (گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ درخواست مرخصی ذکر شده باشد و این که آیا این مرخصی با حقوق است یا خیر، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه 6 ماه آخر، برگه مالیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی، حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و …)
  10. رزرو بلیط هواپیما به مقصد انگلستان
  11. مدارک میزبان در انگلستان (دعوتنامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت کننده، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد، فیش حقوقی، سند ملکی محل اقامت در انگلستان یا اجاره نامه، آخرین برگه مالیاتی پرداخت شده، قبوض پرداختی از قبیل آب، برق، گاز و …)
  12. اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای سه ماه گذشته، سپرده های بانکی و …
  13. اصل نامه تمکن مالی حساب شخصی و جاری به لاتین، سپرده های بانکی و …
  14. برای مدیران و سهامداران، اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای شش ماه گذشته
  15. ترجمه رسمی (توسط دارالترجمه) برای تمامی مدارک فوق کافیست و نیازی به مهر دادگستری و تایید امور خارجه نیست
  16. تمامی مدارک باید در سایز A4 ارائه شوند
  17. به مدارک نباید هیچ منگنه، گیره و یا سوزنی وصل باشد.

فرم درخواست تعیین وقت سفارت انگلستان

نخستین گام برای ثبت درخواست تعیین وقت سفارت انگلیس، تکمیل فرم مربوط به آن است. شما می‌توانید این فرم را از طریق لینک زیر دریافت نمایید:

مدت زمان لازم جهت تعیین وقت سفارت

واقعیت این است که نمی‌توان به طور دقیق مدت زمان لازم جهت تعیین وقت سفارت بریتانیا را تخمین زد. به دلیل ترافیک بالای متقاضیان جهت دریافت ویزای انگلیس، بیشتر اوقات هیچ زمان خالی در جدول زمان بندی دیده نمی‌شود. وقت سفارت انگلیس به صورت هفتگی آپدیت می‌شود و اگر کمی خوش‌شانس باشید، شاید بتوانید زمان مناسب را رزرو کنید.

کارشناسان اجرایی دپارتمان ویزا و وقت سفارت هلدینگ آلما، به دلیل سال‌ها تجربه و آشنایی با ساز و کار تعیین وقت سفارت انگلیس، می‌توانند نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین زمان را جهت انجام انگشت نگاری و ارائه مدارک به سفارت در اختیار شما قرار دهند.

هلدینگ آلما در حال حاضر با تکمیل خدمات ویزای انگلیس، خدمات تعیین وقت سفارت و پیکاپ ویزای انگلیس را ارائه می‌دهد تا متقاضیان محترم بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای شاهد پیشرفت روند اخذ ویزای خود باشند. هم‌اکنون خدمات نیلگام در ارتباط با وقت سفارت انگلیس علاوه بر تهران در شهرهای آنکارا، استانبول، دبی و ابوظبی نیز ارائه می‌شود.

هم‌اکنون خدمات آلما در ارتباط با وقت سفارت انگلیس علاوه بر تهران در شهرهای آنکارا، استانبول، دبی و ابوظبی نیز ارائه می‌شود.

وقت سفارت انگلیس در تهران

از مزایای مراجعه به سفارت انگلیس در تهران برای انجام انگشت نگاری و ارائه مدارک، عدم نیاز به سفر برون‌مرزی خواهد بود. مراجعین به دفاتر VFS در تهران، پس از ارائه مدارک و انگشت نگاری، پاسپورت خود را تحویل داده و نتیجه درخواست ویزا به همراه پاسپورت طی ۲ الی ۳ هفته، به آدرس پستی متقاضی ارسال می‌شود.

وقت سفارت انگلیس در ترکیه

اما در صورتی که متقاضی کشور ترکیه (آنکارا و یا استانبول) را به عنوان محل مناسب انتخاب نماید، ملزم به دریافت برگه عبور از سفارت ایران در ترکیه خواهد بود و حتما باید ۲ روز کاری در آنکارا یا استانبول حضور داشته باشند تا برای وی برگه عبور صادر شود. متقاضیانی که در ترکیه اقدام به انگشت‌نگاری می‌کنند، در روز انگشت نگاری باید به ازای هر نفر مبلغ 210لیر معادل 28.32پوند برای اسکن مدارک پرداخت کنند.

وقت سفارت انگلیس در امارات

چنان‌چه متقاضی در زمان ثبت نام آنلاین و تعیین وقت سفارت انگلیس، کشور امارت (دبی یا ابوظبی) را به عنوان محل مناسب انتخاب کرده باشد، به دلیل عدم امکان صدور برگه عبور در کشور امارات، متقاضیانی که به این کشور مراجعه می‌کنند باید تا زمان صدور نتیجه ویزا یعنی ۱۵ روز کاری (معادل ۲۰ تا ۲۵ روز در تقویم) در امارات بمانند.

البته سرویس‌های ویژه‌ای در زمان تعیین وقت سفارت در کشورهای ترکیه و امارات در نظر گرفته شده است تا مدت زمان پاسخ‌دهی به درخواست ویزای این کشور را کاهش دهند. این سرویس‌ها عبارتند از:

  • سرویس Priority برای وقت سفارت انگلیس

    با خرید سرویس Priority نتیجه ویزا طی ۵ تا ۸ روز کاری صادر می‌شود. هزینه این سرویس 301دلار بوده و باید نقدا در مرکز ویزای دبی یا ابوظبی پرداخت شود. این سرویس برای متقاضیانی که برای تعیین وقت سفارت انگلیس به کشور ترکیه مراجعه می‌کنند نیز در دسترس بوده و باید پیش از انگشت نگاری به صورت آنلاین برای سرویس Priority درخواست دهند. هزینه این سرویس برای کشور ترکیه نیز 220پوند  است.

  • سرویس Super Priority برای وقت سفارت انگلیس

    با خرید سرویس Super Priority برای سفارت انگلیس، نتیجه ویزا ظرف ۲۴ ساعت صادر خواهد شد. هزینه این سرویس 1307دلار است که باید نقدا در مرکز ویزای دبی یا ابوظبی پرداخت شود. هزینه سرویس Super Priority در ترکیه 956پوند است.

    استفاده از این سرویس در حال حاضر فقط برای متقاضیانی که اقامت امارات و ترکیه را داشته باشند مقدور است و دیگر متقاضیان ایرانیانی نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

  • سرویس Passport Pass Back برای وقت سفارت انگلیس

    هزینه این سرویس که مبلغ 88.49 دلار است باید نقدا در مرکز ویزای دبی یا ابوظبی پرداخت شود. با خرید این سرویس گذرنامه در همان روز انگشت نگاری به شما باز می گردد و می توانید به ایران برگردید. نتیجه ویزای شما پس از ۱۵ روز کاری (معادل ۲۰ تا ۲۵ روز در تقویم) صادر خواهد شد و سفارت به شما اطلاع خواهد داد تا به امارات بازگردید و گذرنامه خود را به سفارت تحویل دهید. پس از تحویل گذرنامه نتیجه ویزا طی یک یا دو هفته به شما ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که برای مرحله دوم به جای سفر دوباره به امارات می توانید از سرویس پیکاپ استفاده نمایید.

کمک میخوای؟؟